Day 3 - From Rain to the Sun

23:58:00 2012-06-08 Sweden Rock 2012 0 Kommentar/er
Bigsis', C och jag orkade oss till festivalområdet för att se Mikael Rickfors, mestadels för låten Vingar (för pengarna). Dock blev det en besvikelse, och dessutom började det smått regna. Innan vi åkte tillbaka till stugan så körde vi in till Sölvesborg och ett besök till Dunken samt ICA. i

Dagens äckel-höjdpunkt: När vi gick strax utanför festivalområdet så sa C till mig "Titta, titta!" och sen till Bigsis. Hon trodde det var en kändis och tittade lite högre än oss, men sen riktade vi hennes blick ner.
- En skotte vars kilt hade åkt upp på så hela rumpan syntes och dessutom kulorna pressade mellan benen. Fyfan! Och ingen gjorde nått, stackarn. Hans vänner filmade och allting. Jag tyckte dessutom synd om tjejen som satt snett bakom och KÄKADE!

Väl tillbaka så spöregnade det så brasan tändes och det blev en inomhusdag fram till kvällen då vi höll fingers crossed för att himlen skulle spricka upp. Åtminstone fick vi känna på parkeringsväder-stämning när vi satt på en parkering strax bredvid festivalområdet. Roliga typer kom förbi.

Dagens lärdom: Jag lärde mig att korka upp en flaska med en tändare. Booyaah! De "tvingade" mig att lära mig det, och jag var fast besluten om att klara av det. Dock fick jag ganska sjukt pekfinger i slutändan och det finns ett litet märke kvar. Haha.
När vi minst anade det så sprack himlen upp och solen tittade fram för att göra kvällen superduper för alla festivalare!
Motörhead var inget speciellt. Det enda som imponerade vad trumsolot som var hur sjukt som helst. Creds!
För att få ta del av Dee Snider-showen så gick vi ungefär en timme på förhand till Festival Stage där Twisted Sister skulle uppträda kl. 23:30. Och jag kan säga er att det blev absolut INGEN besvikelse. Vilken show! Och Festival Stagen var imponerande stor på nära håll.
Jag var bara tvungen att köpa en USA-flagga för att hedra Twisted Sister samt Mötley Crüe, och den uppskattades faktiskt. När vi stod och trängdes och väntade på att de skulle börja så sa en kille "Nice flag!" och det visade sig att han var från L.A. och kom årligen på Sweden Rock med hans tvillingbror. Schyst typ. Han sa också att han aldirg hade sett TS förut, att de aldrig kommit till Los Angeles (!)

När vi skulle hem så ringde vi vår taxivän Roger och han var mycket glad för att hämta oss finländare!
"Fuck you, you fucking Scandinavians!" - Dee Snider

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Blogg:



Trackback