Day 3 - Old Town

23:59:00 2012-05-11 Rhodos 2012 0 Kommentar/er
Det stod inte så mycket solande på schemat denna dag, pga. att vi båda hade bränt oss på baksidan så det blev endast 1.5h och ett dopp i poolen.
Istället tog vi taxin, vi hade inte tålamodet att vänta på bussen, in till Gamla stan och där strosade vi på i alla möjliga gränder. Vi besökte Clock Tower och fick förfriskningar där.
Efter att vi hade gått omkring så gick vi tillbaka till en restaurang, Caffé Hausbrandt, där vi hade smått snackat med inkastaren och han var glad att se oss igen. Lunch: Ceasar sallad och pitabröd
Johannes och jag trampade ner maten ännu mera och gick i ytterligare några gränder och kom oss till shopping centret inne i Gamla stan, och på slutet gjorde jag Baby Freeze vid nå slags antikt ställe. Jag blev berömd av några italienare som knappt kunde engelska också, ”brava”.
Till slut så kom vi närmare den nyare delen av Rhodos city och gick längs en skandinavisk gata där den ena sidan var upp pimpad med finländska hockeytröjor och flaggor och de gjorde reklam för Finland – Canada matchen. Jag tror det skulle bli en galen kväll där med en massa finnar. Haha.

Coconut restaurant
Förrätt: Bruschetta (rostat bröd med krossade tomater, cheddarost(?) och kryddat med något) (stor portion dessutom, egentligen för två)
Huvudrätt: Pepparbiff med pommes frites/ris
Dessert: - (Ouzo on the house)

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Blogg:



Trackback