Day 1 - 18h

23:59:00 2012-10-18 Riga 2012 0 Kommentar/er
Man blir inte piggare av att sova endast 4h innan man ska upp igen. Jag har gjort så förut när vi vart påväg på en resa mitt i natten - fast denna gång körde jag med en 20min powernap innan vi skulle göra oss klara för att dra iväg till bussen. I det här fallet gick det att sova i bussen sen sådär 02:00 på natten.
 
Jag sov hela vägen, mer eller mindre, med musik i öronen fram till första pausen i Björneborg och vidare till Forssa och sen Helsingfors terminal för att ta Viking Line XPRS över till Tallinn.
 
Båtresan var ganska jävligt. Jag hade varit smått illamående under natten och in på förmiddagen då vi ansteg färjan. Under färjan var det inte bättre heller, så det blev fyra långa timmar.
I bussen fanns det resenärer som skulle till Riga samt Tervis, Pärnu. Dom släppte vi av vid Tervis där vi också stannade på en paus, och jag kan säga er att de serverade de godaste mackorna jag någonsin ätit! Omgivningen kändes mer som ett mentalsjukhus eller nått, vita nakna väggar. Allt för kliniskt.
Vidare från Pärnu tog vi oss över lettiska gränsen, och körde längs med Riga-bukten för att senare anlände till Riga ca två timmar senare vid 20:00 tiden. Där installerade vi oss på hotellrummet, kollade runt i lobbyn och strax efter så började John Blund nalkas.
 
En 18h lång buss och båtresa var avklarad...

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Blogg:



Trackback