Apokalypsåret 2012 som gått...

16:56:00 2013-01-02 Allmänt 0 Kommentar/er


Årsresumén för 2012 ligger lite efter, för jag har endera inte tänkt på det, inte haft tid eller så har lusten inte funnits. Fast nu har jag slängt ihop ett par härliga höjdpunkter som hänt under året. Jag kan absolut inte klaga på året, det har varit ett super år!

Januari - April: Jag införskaffade en Macbook, som verkligen är av de bättre köpen jag har gjort, någonsin. ABIad och Penkkis måste ha varit av de roligaste slaget, kanske näst efter att vi fick läsledigt och då vårens studentskrivningar skrevs och godkändes. Belöningen för mina insatser blev en iPhone 4s som också passade bra inför
Maj - Juni: Vi, Johannes och jag, spenderade en vecka på Rhodos. Upptäckte gamla stan, acropolis, nattlivet samt goda maträtter på kvällskvisten. En superresa som verkligen måste göras om! Bara några veckor senare så nalkades dagen som man väntat på i tre år, studenten. En härlig känsla att få tåga in i salen och sen få mössan på huvet, festen fortsatte på hemma fronten med gäster och på kvällen blev det mera firande med övriga studenter och vänner.

Sommaren var på väg och man hann knappt lugna ner sig från allt firande innan ytterligare en resa var på kommande. Sweden Rock Festival i Sölvesborg, tillsammans med Bigsis', T och hans kusin. En otroligt rolig vecka med happenings varje dag, mer eller mindre. Mötley Crüe och Twisted Sister, check!

Popkalaset väntade veckan efter med artister såsom Redrama, Timoteij, Eric Amarillo, Timbuktu. Kvällen var bra framtill ösregnet föll ner över den lilla festivalen.

Klacken, "Drottningen av Åland" och Melody avrundade den härliga juni månaden. Feelisen på topp tillsammans med goda vänner.
Juli: Höjpunkterna för juli måste bl.a. ha varit 65m hoppet på Jeppis torg. Bungyjump, indeed. Vad kan jag säga, det var verkligen värt pengarna och känslan före och efteråt kommer jag absolut inte glömma.

En förfrågan av A.W. att hjälpa honom på photomoments med bröllopsfotograferingar. En riktigt rolig upplevelse och en lyckad sådan.

Den vanliga Jeppisdagar-veckan som hör till den "juli:anska" traditionen. En vecka fylld med händelser och evenemang att försöka hinna med. Och vädret kunde man inte klaga på heller.
En festlig första sommar, som 18-åring, med många fester och intensiva helger med party people i Nykarleby-Jeppis trakten. Förfester i Kovjoki ute på verandan i kvällssolen, med härlig musik som förs in i bakgrunden av skratt och prat från vänner.
Augusti - September: Nya tider, nya platser, nytt hem och nya människor... Vasa och EFÖ it was. Datafotoweb-linjen amatörmässigt, check. Men jag skulle absolut inte byta bort mitt beslut mot något. Även om linjen är lite väl lätt och man kan det mesta från förut så har man fått ut annat av det: nya härliga vänner! The Best and the Craziest.
Nattlivet i Vasa har också testats på ett antal gånger; första gången på Konstens Natt och andra gången var det Natt's inflyttningsfest som senaret bar av till Fontana.

Vi får inte glömma det årliga "Wasa by Night" som började hos Sandra's och avslutades vid Ollis. Därefter så blev det ett par utgångar i Vasa efter det och Melody började glömmas bort...

Garagefest x2 ägde rum i Kaitsor hos Sassa och André's. Där man träffade på ytterligare nytt folk, och där nya minnesvärda upplevelser uppstod.
Oktober: När min 308 åkte in på sin första check-up fick jag låna en 208 som blev en annan favoritbil. Dock fick jag bara ha den i knappt två dagar.

Min D5000 gick sönder så jag blev smått handikappad, men det resulterade i att jag inte tog några risker inför Riga-resan så jag bytte upp mig till en D7000. I nuläget har jag då två systemkameror, i och med att försäkringen täckte den gamlas service och nu vet jag inte vad jag ska göra med den, ha kvar eller sälja.

Nästan hela familjen åkte på en höstlovsresa till Riga, som jag mycket uppfriskande. Något nytt istället för den där vanliga södernresan till Kanarieöarna. Kulturellt. Och min 19 årsdag firades i buss och båt med sammanlagda 18 timmar. Inte mig emot egentligen, för vi firade mig kvällen före. Awesome.

Min födelsedag firades på två ställen, först i Vasa och helgen efter hemma i Kovjoki och vid gamla goda Melody på Halloween.
November: Under första terminen så har det spenderats ett antal underhållande timmar i fotostudion, vilket jag inte alls kan klaga på. Vilken fotograf skulle de egentligen...

Julöppningsdagen i Vasa avslutades med fyrverkerier från Rewell Centers tak, samt påbörjades.

Ytterligare en liten resa stod på schemat detta år; en Haparanda IKEA-bussresa. Lång och tröttsam, men behövlig och rolig.
Besökte skjutbanan för första gången, and I liked it... Och annat som jag gillade under november månad var att fick avklarat andra skedet och nu är det bara att invänta april då jag får mitt riktiga körkort.

Efter skoltid och innan läggdags fann Bella och jag en ny sak att göra på kvällarna, tillsammans med Sandra; hyra film vid Makuuni och undehålla oss med det vid Sandras. Dom tiderna kommer att saknas nu när lägenheten där vi varit inte finns tillgänglig mera.

Saiko är alltid lika söt och snäll. Och han är så glad då jag kommer och hälsar på och håller honom sällskap så länge Bigsis' och T är i jobbet lite längre på dagarna.
December: En ny erfarenhet med min bejbi Peugeot. Jag och Johannes krockade med en älg, en kalv. Vilket resulterade i att bilen åkte på service och jag fick tillbaka min andra favorit, 208.

Catchade upp med gamla vänner, samt en inflyttningsfest hos Jonnas samma helg. Mycket trevligt, med vår traditionella tortilla-kväll och julstjänebakning.

Glögg, vin och pepparkaksbakning hos prinsessan Sofia och Martina, där det även bjöds på mycket skratt och trevligt umgänge. En kväll som man inte ville att skulle ta slut helt enkelt.

Glöggmorgon tillsammans med folket på datalinjen samt musiklinjen. Trevligt trevligt.
Självstängihetslunchen i skolan bjöd på musik, fin klädsel, god mat, allsång och flagghissning.

Lucia och ett härligt julfest rundade av höstterminens 4,5 månader. Nu återstår den korta vårterminen på fem månader, om höstterminen gick såhär snabbt, så vill jag inte veta ens tänka på vårens hastighet...
Nyåret firades slutligen i Vasa på Rantasipi och på Ollis. "Gammalt folk", nytt folk och trevligt folk. Jag tror inte nyårsaftonen kunde ha blivit bättre än va den blev. Tack!



Jag hoppas innerligt att 2013 blir lika lyckat som 2012, om inte snäppet bättre. Fast å andra sidan vill jag att vårterminen ska gå långsamt så man hinner med det bästa folket på EFÖ. Jag ser även fram emot hösten, undrar vart det bär av i slutändan. :)

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Blogg:



Trackback