Day 1 - Manousos

13:10:00 2013-06-17 Rhodos 2013 0 Kommentar/er
Tidig uppstigning, dåligt med sömn och tidig frukost vid Cumulus Airport Hotel. Vi hoppade på bussen och kom oss till flygplatsen strax före fem-tiden. Strosade runt i tax free och bordade Rhodos flyget klockan sju och då bar det av!
På flygplatsen fick vi vänta riktigt länge på bagaget för det var bara två band i rullning. Så på Helsingfors-bandet var det även Stockholm och Amsterdam. Sist och slutligen kom vi oss till hotellet vid 12-tiden, allt var helt bra - lite mindre rum än förra årets Poseidoinia, men annars bra. Hittills. In på dagen efter att vi hade ätit så gick vi upp till rummet igen, uträttade behov och upptäckte att toan inte fungerade. It didin't flush, och by the way så får man inte spola ner wc-papret (!)

Med toaletten i tanken gick vi in till centrum för att kolla eventuella butiker och Johannes blev i extas då han fann Zara och Starbucks. Då blev jag också lite excited, men inte i samma grad. Vi köpte varsin grande Latte och något gott till innan vi fortsatte färden och kom småningom tillbaka till hotellet.
Powernap var nästa på schemat, som sedan följdes av uppfräschning innan vi skulle åka till gamla goa Ixia och besöka restaurangen da Romeo - där vi har våran inkastarvän Pit och den övriga trevliga personalen.
Väl då taxin anlände till Ixia så gick vi förbi en annan favorit restaurang, Jason Inn, och där kände också inkastaren igen oss och bjöd in oss på något gott senare.
Framför mig på bordet vid da Romeo serverades bruschetta till förrätt, Fajita med rött vin till huvudrätt och en enkel glassportion till dessert.

Jason Inn serverade förfriskning, Mojito och deras smakliga "on the house"-drink. Men jag måste säga att jag mådde absolut inge bra efter den rejäla middagen vid da Romeo. Min mage fick en chock och var i uppror i flera timmar, så det var nätt och jämt att jag ville gå ut till Orfanidou Street efteråt.
 
När vi kom tillbaka till hotellet så vilade jag en stund och hoppades att magen skulle lugna ner sig, och det gjorde den efter en stund och efter att jag hade bytt byxor.

Jag är glad att vi gick ut för vi träffade på tre härliga norrmän och två svenskor, som erbjöd oss att sätta oss vid deras bord. Sjukt trevliga, så vi satte oss med dem och chit-chattade en bra stund innan vi drog oss tillbaka.

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Blogg:



Trackback