Hemmajobbet

11:35:00 2013-06-13 Allmänt 0 Kommentar/er
Det var tänkt att jag skulle börja på med jobbet, som pappa har fixat åt mig för i sommar, i måndags, men det blev istället framskjutit till tisdag. Så då åkte jag med mamma till Jeppis för hon skulle handla och samtidigt fick jag lite smått och gott på köpet; stjärnhalsband från Seppos Guld och "No.5" små förvaringslådor från Erikinhalli.
 
I tisdags påbörjade jag fönsterenoveringen. Alla 17 fönster på huset ska slipas och målas om, samt fönsterramarna på huset. En del ska göras, men åtminstone har jag fått fixat tre stycken och grundmålat. Mycket jobb återstår, men jag har ju hela sommaren på mig som sagt.
 
Gymmet har varit en favorit i veckan också, a lovely place to be at. Och maten har varit lätt och god, bl.a. fruktsallad har jag ätit några dagar. Vi, Johannes och jag, ska ju ändå till Rhodos om knappa fyra dagar... ;)
 
Idag sticker jag till Vasa för att hälsa på Sääsi, får se va vi hittar på. Kanske det blir en trip till skären om vädret håller i sig. Vädergubbarna förväntar sig regn till på kvällen och imorgon, men vi får se vad vädergudarna har att komma med! Sen finns jag inte på hemmafronten förrän om 1,5 vecka, i och med att vi åker ner till Helsingfors på lördag.

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Blogg:



Trackback