Slutspurten Maj

11:01:19 2013-05-06 Allmänt 0 Kommentar/er
 
Vappen blev som det blev. Det ostadiga vädret höll oss från att dra till Hoviska och blanda oss med andra studernaden. Festandet sparade vi till kvällskvisten då vi drog halv två till Oliver's Inn och vistades där till stängningstid, fast festen slutade inte där utan det blev en obligatorisk efterfest på schemat också - som visserligen blev kort. Ollis kändes tomt utan kära Linatender som då hade en resa att förbereda sig för.
 
1 maj traditionen höll i sig då jag körde hem till Kovjoki för att ta del av evenemanget vid Kovjoki station. Det blev ingen långvarig vistelse, glass och ett missat framträdande. Lyckat. Dagen fortsatte med att jag drog på kaffe till Johannes och senare körde vi till ABC på lite Hesburger mat.
 
Lördagen blev en ligga-och-dra-sig-hur-länge-som-helst-dag. Jag hade ställt klockan på 09, 10, 11, 12 och sen gav jag upp och sov till 1430 då jag blev fick besked om att Sass skulle äntligen fixa lite färg i mitt hår! Och guu' va de va heaven att sitta med slingmössan och virknålen knappt stickandes i huvudet. Seriöst, det kändes inget alls. Och resultatet blev awesome. Thanks Sass!
 
Kvällen spenderades 2-3 timmar i studion med Sass och på småtimmarna blev det ABC samt en nattvaka tillsammans med M. Vi satt och redigerade bilder från 01-07 och med jämna mellanrum var man trött och pigg.
 
Söndagsmorgonen blev det frukost vid Bigsis' och klockan 12 bar det av till gymmet. Det var döden! Kändes som att jag var bakis, vinglade i huvudet och det smakade verkligen super med Subway efter två timmar vid Sportsclub! Dagen fortskred med sömn, bildbehandling och film.

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Blogg:



Trackback