Cicero halvåret

12:47:44 2014-08-06 Chihuahua Cicero 0 Kommentar/er
Cicero blev halvåret den första augusti. Förra veckan var en riktig Cisse vecka. Han sa själv till när han ville gå ut och gå så varje dag blev det ungefär en 60 minuters promenad. Varav 15 av dom minuterna stannade vi och pratade med okänt folk som ville hälsa på min söta lillkille.
 
Vi införskaffade också ett nytt koppel som blir upp till tre meter långt. Cicero tycker om att springa och dra så nu får han upptäcka lite mera på längre håll.
 
När vi var hos föräldrarnas så blev det en liten promenad på landet. Det tyckte han var intressant, men lite skräckinjagande var det också då vi gick vid ån där det var tätt med buskar och träd där fåglarna väsnades. Det var lite för spännande så vi vände om, och körde sen tillbaka till Jeppis.
 
Något som skedde i måndags, helt plötsligt; han hoppade själv ner från soffan. Jag skulle gå till hallen och plötsligt hörde jag ett duns och då var han ner på golvet och viftade på svansen. Sen var jag tvungen att lägga han på soffan igen så jag skulle få filma. Stolt. Jag hade hjälpt han på traven typ två dagar före och placerat tassarna på kanten av soffan så han skulle rutscha ner, antagligen var det tillräckligt. Nästa steg är att lära han att hoppa UPP på soffan.

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Blogg:



Trackback