VBL week 1

22:08:00 2014-08-09 Allmänt 1 Kommentar/er
Min två veckors praktik började i onsdags vid VBL (Vasabladet) i Vasa, och det blev ganska pang på. När jag sökte platsen och även första dagen så sa handledaren att jag skulle va med han dom två-tre första dagarna på fältet. Fast det blev lite ändrat, först var vi på en 10 minuters grej på onsdag förmiddag och sen skickade han iväg mig ensam med en reporter på eftermiddagen. Inte mig emot, men det var inte förväntat från min sida i alla fall.
 
Första grejen jag var på själv så handlade om ett personporträtt på en 15 årig konstnär. Och nästa dag kom reportern förbi "fotograf"-rummet, och sa att mamman till tjejen hade hört av sig och givit fin respons på reportaget och bilderna. Lite bra fick man känna sig då.
 
I fredags så fotograferade jag två schweisiska konstnärer som befinner sig vid Stundars i Solf där dom har en gästateljé. Det var riktigt intressant och lite annat än målningar, som dom hade som projekt.
 
Kort sagt så har jag haft tre bilder i tidningen och ytterligare två på webben. Det har varit ganska lugnt, jag har haft två grejer varje dag. Förmiddag och eftermiddag, men i princip har jag haft typ fyra timmars jobbdag och slutat vid 15-tiden.
 
Fina kollegor och bra arbetsplats måste jag säga att det är och som jag fått höra. Nöjd med valet och resultatet hittills. Jag är inget för pressfotograf yrket på heltid, men det skulle vara kul att extraknäcka lite emellanåt. För det är ändå ganska varierat och ny grej varje dag, mer eller mindre. Återstår att se vad nästa vecka har att ge. Trevligt när man får träffa folk.

Kommentarer
TIDSTJUVEN

Låter superkul! :) Och så härligt att du fått så fin respons på bilderna. Men du är ju helt fenomenal som fotograf, så det är inte särskilt förvånande. :D

Svar: Det är lite annat än att hålla sig inom studio väggarna. ^^ Oj nämen tack så mycket. Man uppskattar nog responsen mera när de e pressfoto som de gäller, i o m att det inte är min starka sida. :)
Sarah Ek


22:08:00 2014-08-09
http://tidstjuven.com/





Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Blogg:



Trackback