Storslagen fredag och lördag

16:41:00 2014-07-30 Allmänt 0 Kommentar/er
Jeppisdagar fredag och lördag. I fredags förde jag lillkillen till föräldrarnas så han kunde få lugn och ro över helgen då det var mycket på schemat för min del.
 
På fredagskvällen så hängde jag med bästa barndomspolaren Evgeny. Jag fick med honom på vernissage där dom bjöd på Sangria. Det vi fick beskåda först var den fina utsmyckningen utanför Campus Allgero, Pride-tvättlinan. Vi var inte så länge där på utställningen så efteråt satte vi oss ner på en av bänkarna vid torget och tittade på ED som uppträdde. Vi tog sen en taxi till Gamla Hamn där vi hängde med nya och gamla bekantskaper och chillade innan KAJs uppträdande i Skolparken, som Evgeny och jag dissade i slutändan då det var så sjukt mycket folk. Resten av kvällen sprang vi mellan Skolparken och Netti. En super kväll i bästa sällskapet!
 
Jeppis-Pride 2014 kunde man inte missa på lördagen. Första Pride-paraden som ordnas och beskådas i Jeppis. Jag har följt arrangör-gruppen på Facebook men jag trodde aldrig att det skulle bli så storslaget som det i slutändan blev, 2000 personer i paraden och 2500 åskådare. Jennifer, Rebecca, Tobbe och jag tittade till en början från trottoaren, men så hoppade vi en efter en in i paraden och fick glädjas åt allas leenden och positiva humör. Man blev riktigt glad av stämningen!
 
Efter paraden så for jag hem och städa inför inflyttningsfesten, som jag skulle ha på kvällen, och innan jag skulle på grillfest till Max. Eftermiddagen spenderades hos Max, och jag kommer göra ett skilt inlägg för grillfesten och infyttningsfesten. So, stay tuned!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Blogg:



Trackback