Two-in-One

20:04:55 2014-06-19 Allmänt 0 Kommentar/er
Två veckor har snabbt susat förbi. I förra veckan hände det inte så mycket inne i veckan. Jag var lite hos föräldrarna och fixade med mina juni projekt.
 
I fredags drog jag och Cicero till Bigsis' och hälsade på storkillen Saikkis. Vi var där hela kvällen och vi kom hem först där vid ett-tiden på natten.
 
I lördags nalkades det dop. Sanna och jag körde till Jeppis till klockan 13 där Jonna och Lasse skulle döpa sin småtting. Hans namn blev Miro WIljam. Efteråt var det mottagning och kaffe vid församlingshemmet. Mot kvällstiden så körde jag till Vasa för lite partajande. Vi började kvällen vid Natt och Sami's, stack sen till Lady Pink och såg två uppträdanden, mellanfest vid N&S, och sist men inte minst Ollis där man såg några bekanta ansikten. Jag körde sen hem vid två-tiden.
 
Konfirmation stod på söndagens 11-schema. Vi satt i kyrkan två timmar innan det blev kaffebjudning i Kimo. Vi var inte så länge där då vi hade lillen Cicero hemma i Kovjoki. Jag tog tag i förra höstens projekt med att måla två gamla fönster. Jag hade ett fönster som jag inte hade målat så jag färdigställde det.
 
Denna veckas måndag blev en fyra timmars arbetsdag. Supertrött som jag var så blev det att sitta i traktorn och vända gräs i ganska exakt fyra timmar. Tack och lov var det inte +25 grader, men jeez vad jag hade ont i lår- och bakmusklerna då jag jobbade med kopplingen, bromsen och gasen stup i kvarten.
 
I tisdags var det veterinären som var bokad. Nu behöver vi förhopnningsvis inte åka dit förrän om ett år. *Peppar peppar*

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Blogg:



Trackback