Pampasveckan 2014

20:08:00 2014-03-31 Allmänt 0 Kommentar/er
I tisdags drog Pampasveckan igång. Jag stack till Vasa på dagen och hängde med bästaste Sääsi på eftermiddagen. Mot kvällskvisten körde vi in till stan för att lyckas komma in till Ollis på Pre pre Pampas. HAH. Vi var kanske 15min försenade och var tvungna och köa. Sääsi köade en timme och stack sen. Jag höll sedan ut närmare 2,5h innan jag kom mej in till vimlet. Bästaste Linatender slängde ihop x antal ursökta drinkar, like always. Yumyum! En riktigt trevlig kväll blev det ändå.

Jag var hemma under onsdagen men stack till Vasa igen på torsdag. Det blev inget Pre Pampas vid Ollis för att lyssna på Husbändet, istället ägnade jag kvällen hos Bigsis' och taggade inför fredagen.

Fredag. Pampas Nationaldag 2014 var här igen, efter ett års väntan. Förra året var epic, under hela veckan och nu var det upp till bevis om 2014 kunde leverera.

Värsta bästa vårvädret var här och jag började morgonen med att möta upp Schlöbö vid bussen. Sedan valsade vi ner till vattnet till Havstornet där Åskan hade ordnat Pampasfrukost. Vi avnjöt lite frukost och snackade med nya och gamla bekantskaper och hade det riktigt trevligt på bryggan. När klockan närmade sig 12 så gick vi till torget där den årliga olympiaden tog plats.

Schlöbö fick en liten makeover av Benji.
Feelis på torget!

But first, let me take a #selfie - Skruvster chicksen 
But first, let me take a #selfie
But first, let me take a #selfie - Skruvster chicksen + Benji
Efter den härliga olympiaden nalkades mat och sedan gick vi återigen till Havtornet för Mellanfest. Chill på bryggan med alltmöjligt trevligt folk och där satt vi till solnedgången. När folket började minska så stack vi till en mellan-mellanfest vid en lägenhet.
Skruvster chicksen och Sassa.
Rewell Center var smockat med alla möjliga människor som väntade på att "Dr. Bombay" skulle uppträda. 


En riktigt rolig och händelserik nationaldag. Tackar alla medverkande och jag kan säga er att jag inte kunde röra mig på lördagen. Jag mådde hur bra som helst, men min kropp hade blivit överkörd av en ångvält. Nu pausar vi lite och får invänta nästa års Pampas Nationaldag 2015!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Blogg:



Trackback