#framtida #hipsters

13:24:05 2013-06-06 Allmänt 0 Kommentar/er
Tisdag och onsdag har varit urvalsprov-dagar, 30 av 95 sökande så kom sig till inträdesprovet. Klockan 10 i tisdags fick vi kort info och uppräkning av uppgifterna som skulle göras och genast fick vi skrida till verket.
 
Uppgift 1: intervju
Uppgift 2: foto (balans, disharmoni, ensam)
Uppgift 3: bildanalys
Uppgift 4: bildserie
 
Det roliga med uppgifterna var att vi hade i princip 1,5 dag på oss att göra dem, för de skulle va inlämnade klockan 14 på onsdag. När Soffan och jag fick veta de så kontaktade vi våra "hjälpredor" så vår fotouppgift skulle va kirrad! Hela tisdagen satt vi i Campus Allegro aulan och skrev bildanalysen, lunchade, skrattade, var på intervju och for sedan på kaffe med Tobias till Fredrikas.
 
Fotouppgiften tog jag tag i på kvällen då jag åkte till Vasa för att Sääsi skulle hjälpa mig med uppgiften. Nattfotografering blev det då alltså, halv 12 till halv tre. Evigt tacksam!
 
På onsdagsmorgonen klockan nio fick vi info om utbildningen. Sedan var det bara att ta itu med den sista uppgiften; bildserien, samt printa ut fotona till uppgift två. Fikade med två andra sökande, och lunchade med två svenskar. Sköna typer allihopa! Vi avrundade dagen klockan 14 och gick på stan en stund, fikade vid Fredrikas och umgicks med Tobias på slutrakan.

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Blogg:



Trackback