Magnifik huvudstadstorsdag

16:33:15 2014-02-14 Allmänt 0 Kommentar/er
Det blev att stiga upp tidigt igår morgon då jag skulle hoppa på tåget, 05:47, ner till huvudstaden. Under tågresan slumrade jag till några gånger och väl framme så försökte jag ta mig fram till SU:s kansli. Pol.sek Karin mötte upp mig och hon visade mig runt vid kansliet och tog en kopp kaffe.
 
Vi strosade senare iväg till riksdagen. Vi träffade LSK:s första ordförande, Otto, och åt frukost, samtalade om förbundet, hur det grundades och visionen. Riksdagsledamoten Mikaela Nylandet (SFP) joinade oss och pratade allmänt om vad som var aktuellt. Innan vår tid vid riksdagen var slut så fick vi en rundtur, otroligt magnifikt!
 
Efteråt gick vi tillbaka till kansliet och sen ner till matstället Picnic vid Forum. Där mötte vi upp med LSK:s senaste ordförande, Elin, som berättade lite allmänna saker som jag borde veta. Vi fortsatte diskussionen uppe vid SU:s kansli, innan vi avslutade vårt "lunchmöte".
 
LSK:s konstituerande möte påbörjades kl 17, egentligen 18, i och med att SU pol.sek. informerade om aktuella EU-kampanjen före styrelsemötet. Själva mötet flöt på helt bra, enligt min åsikt. Kvällen och mötet avrundades strax före kl 20, och då hade jag dötid fram till 23. Där mellan tog jag mig en titt in till köpcentret Forum och resten av tiden vid tågstationen, samt nattåget fram till 04:30.

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Blogg:



Trackback