Vappen & första maj

11:38:00 2014-05-05 Allmänt 0 Kommentar/er
Tidig väckning på onsdag morgon, kl. 5. Åtta timmars sömn på två nätter och toppen på det, träff med VBL inför praktiken i augusti. Jag var inte alls lite sliten den morgonen.

VBL träffen var snabb och smärtfri och efteråt lunchade jag med Bigsis’, vid Pincho, då hon hade lunchpaus. Salladsbuffén var utsökt och jag hamnade verkligen i matkoma.
 
Jag valsade vidare till Natt och Samis lägenhet då Natt och jag skulle dra till Hoviska parken för att picknicka med övriga studerande. Hon hade bakat en tårta till sig själv då hon fyllde år följande dag på första maj. Väl vid Hoviska så kom och gick solen med jämna mellanrum, men det var varmt ändå och jag fick en ny fyrfotad vän. 

När Hoviska evenemanget började dra ihop sig så gick vi till lägenheten igen för Mellanfest och till Ollis för att betala in oss kl. 18, vilket inte gick förrän kl. 20. Det blev alltså tre mellanfester på samma ställe. Antalet personer ökade så vi var omkring 10 personer innan vi drog iväg till Ollis vid 23-tiden. Där var det lika feelis som alltid.
Sovplatsen var sedan en madrass som jag hade dragit under köksbordet och det var min håla att sova i. Det var super mysigt och jag sov riktigt bra.
På första maj så strosade vi en stund runt på marknaden vid torget och åt årets första mjukglass. Namnam. Elli och jag åkte sen med bussen hem vid två-tiden.
Alla foton är från Elli och Natts kamera, och fotona är tagna av lite allihopa. 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Blogg:



Trackback