Kladdkaka och förrymda kvigor

18:54:08 2012-08-02 Allmänt 1 Kommentar/er
Gissa vad? Jag har svängt ihop en kladdkaka idag. Det var ett tag sen jag har mumsat på en sådan, och även tillagat en. Jag hade glömt bort hur god den egentligen är... Fast jag körde inte på det där klassiska, med kladdkaka och mjölk. Tanken slog mig innan den lades i ugnen, men när den väl skulle ätas så gick jag på autopilot och tog kaffe istället.
 
Intressant morgon då jag vaknade. Farsan informerade mig om att jag hade kunnat komma och hjälpa till att föra tillbaka 11 förrymda kvigor till hagen. De hade tydligen rymt under natten / tidig morgon. Grannen ringde och sa att de befann sig vid några sandgrävar på andra sidan riksvägen typ 2 km från vårt. Det var endast en som inte hade farit på äventyr.

Kommentarer
sussu

ojdå! kanske var det dom som hade sånt oljud? haha. Några kor någonstans hade sånt otroligt liv så jag var närtill att börja gå ut och titta om det sprang lösa kor någonstans, haha :D

Svar: Hoppsan hejsan! 8) Men kunde dom verkligen föra sånt oväsen till andra sidan? Nåväl någons kor var det väl. :o)
Sarah Ek


18:54:08 2012-08-02
http://suzii-suzii.blogspot.com





Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Blogg:



Trackback