The Streets of Vasa

13:23:18 2012-08-10 Allmänt 1 Kommentar/er

Party People on the run. Det var omständigt att fota en bild, det blev säkert 20 suddiga...

Förfest med kaffe och choklad, samt musik skrålandes från laptop högtalare, men taggade var vi ändå! Vi var en liten stund vid Hoviska, sedan entrade vi the Streets of Vasa. Till vår förvåning var det gratis inträde till Fontana Club, så det blev en relativt billig kväll på den fronten.
Då det inte var tillräckligt med folk och happening vid Fontana så drog vi upp till 9:e våningen vid Rewell Center och checkade läget vid Sky baren. Chillaxade på terassen med Sky Fire och några andra bekanta ansikten, innan vi valsade tillbaka till Fontana där det hade blivit kö.
DJ var helt okej. Han hade bra remixar av låtar som jag egentligen inte lyssnar på, men han gjorde dem bra! Thumbs up. Vi shejkade och rätt som det var så fann jag en shakebuddy, asiaten-"Lance". Riktigt schyst typ, och han var väldigt fascinerad av mina USA-shorts.
Vi hamnade också att snacka med ett par finnar. Egentligen var det dom som tog initiativ då vi satt och checkade läget. De var lite knagliga på svenska. Den ena tjejen så viskade till de andra och sa sedan till mig att hon tyckte jag hade så snygg frisyr: långt på ena sidan och kort på andra. Ojoj, vad jag blev överöst med komplimanger den kvällen...

Nattmat vid Hesburger.

Det blev att ta taxi hem till SouthV för min del, och jäklar vad det tog länge. Vi var ett 20-tal som väntade, och folk gick före och ropade. Tålamodet försvann lite emellanåt. Det var en kille, som jag började snacka med och han var riktigt schyst. Jag blev nog bjuden att haka på gänget till Brändö och fortsätta talas vid, men njäe det blev nog taxi hemåt.

Inte nog med att det var allmänt schyst folk i taxikön så delade jag en cab med ett medelålderspar, och mannen så betalade en stor del av min resa också. De snackade smått med taxichauffören på finska och jag uppfattade inte riktigt allt, men i alla fall blev det endast 4,10€ (41kr) på 6km. Lika billigt som i södern, typ. ;o)

Sammanfattningsvis: Folket var riktigt schyst, musiken var helt okej, men gamla goda Melody saknas. Man är ju bekant med Melody och känner folket som vistas där. Fontana är mera bortaplan. Det skulle säkert ha varit mera happening om det hade varit lördag och inte torsdag.

Kommentarer
TIDSTJUVEN

Vilken rolig kväll det låter som! :) Inlägget får mig att sakna alla roliga utekvällar i Vasa... Snaaart är jag back in town. :D

Svar: Den var utom mina förväntningar. Nästa gång blir det väl en lördagkväll, då kanske kvällen blir ännu mera epic! :)
Sarah Ek


13:23:18 2012-08-10
http://tidstjuven.com/





Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Blogg:



Trackback