Shooting Range

15:21:00 2012-12-14 Allmänt 0 Kommentar/er
YES! Vi kom oss till skjutbanan ännu en gång. Det börjar va sisådär två-tre veckor sen vi var från skolan, men denna gång så fick jag med mig Sofia. Jag får verkligen en egoboost när jag är där, för det lyckas alltid så bra för mig med luftgeväret. Pistolen går det mindre bra med.

När vi väl var där de två möjliga timmarna så fick vi testa på de vanliga gevären/pistolerna de har och så var det en äldre man, som är med i skytteföreningen som gav Sofia en lättare pistol samt ett nyare gevär som inte har alls har det där trycket mot axeln när man trycker av. Riktigt behaglig att skjuta med. Efteråt den sista timmen så körde vi bänkgevär på 25 meter. Det var precision, men behagligt att bara behöva styra och trycka av, efter att ha hållit upp ett gevär i en timme.

Det här kommer bli vårat tisdags- och torsdagsgörat! Skyttebuds. Sist och slutligen blir vi medlemmar och går med i föreningen... ;)

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Blogg:



Trackback