HT13 planer

10:18:00 2013-04-04 Allmänt 2 Kommentar/er
Anonym frågar (angående portfolion): Vart har du skickat den? Novias fotolinje eller?
 
Ja, jag har skickat portfolion till Novias fotolinje. Jag beslutade mig förra året att mitt mål är att börja studera fotografering vid Novia. Beslutet står kvar, men jag känner ändå att jag inte är redo att lämna Vasa bakom mig, och förflytta mig till Jeppis. De hade vart en annan sak om jag hade börjat med Jeppis och sen åkt till Vasa, nu känns det som att jag byter ner mig, miljömässigt. Lilla & ointressanta Jeppis vs. Stora & händelserika Vasa... hmm.
 
Det skulle va superroligt att komma in till linjen, men till en viss del känner jag ångesten för flytten. Ett år i Vasa känns alldeles för lite, jag är inte klar med stället.
 
Novia yrkeshögskola
Fotografering, Medianom | Prio ett mål.
 

 
Vasa Yrkesinstitut
- Medieassistent | För att ha en möjlighet att studera vidare i Vasa i ytterligare tre år.
 
En tredje utbilning var ett måste för dom som är student, så jag valde något random som jag också tänkt över förra året.
Västra Nylands folkhögskola
Fotokonst | Visserligen kommer jag inte åka ner till Karis för att delta i intervjun, som hålls i juni.
Inredning & formgivning | Intresset för inredning har vuxit så jag beslutade mig att söka till den linjen. Troligtvis kommer jag inte att ta studieplatsen ifall jag blir erbjuden.
 


Övriga funderingar som jag haft det senaste halvåret är inredarstudier. Förstås visade det sig att 2013 inte riktigt är inredarnas år. Varken YA! inredare eller Optima interiörassistent har sådana möjligheter. Dessutom så lägger YA!'s vuxenutbildning ner, fun.

Kommentarer
Linda

Synd att ett år på efö gar så jäkla snabbt, speciellt tå man har fått så myki fina vänner på köpi å lärt känn massor me annat folk å. jobbit att säg hejdå san i maj, tå man ha komi varader så nära. du har väl å en som far iväg ti sverige tibaks, ja vejt ju precis hur e känns! ettåriga kurserna på efö sko bod va myki länger, 3 år.. åtminstoni! sko int ha vari mig emot :)


Btw.. du har fota så myki fina bilder under dehär åri :) å bra val fö fortsatta studier (fast ja, vasa e nou en super studieort!)

Svar: Jo usch, man vill verkligen inte tänka på de allt för mycket nu med knappa 2 månader kvar. Datalinjen skulle kunna va två år också, som med musiklinjen. Dock e de begränsat va man kan jobba vidare med på lektionerna då man gått igenom de mesta.
Tack så mkt, Linda! Jag e verkligen nöjd med mina prestationer på fotofronten när e gäller studiofotografering. Indeed, Vasa rules, som sagt! :)
Sarah Ek


10:18:00 2013-04-04
http://lindasjolund.blogg.se


Linda

Exakt! verkar iallafall som du har trivts bra på efö & he e jag ju glad för :)


Svar: Yesbox! Har verkligen varit ett minnesvärt o händelserikt år! :)
Sarah Ek


10:18:00 2013-04-04
http://lindasjolund.blogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Blogg:



Trackback