iPhone kontrakt

09:26:00 2013-01-08 Allmänt 0 Kommentar/er

"När 13-årige Gregory fick en alldeles egen mobiltelefon i julklapp skrev hans mamma en lista med 18 krav. En lista som fick hennes blogg att krascha och som spridit sig som en löpeld över nätet."

När jag läste genom kraven så kunde jag inget annat än skaka på huvudet. Till en viss del så stämmer en del påståenden ju längre ner man kommer, men shit va löjligt att lägga upp krav för en julklapp man har fått. En dyr sådan, men varför köper man en sådan om man det kommer krav med på köpet.
 
Exempelvis så är de två första ganska onödiga. Hört talas om privatliv?
"1. Det är min telefon. Jag köpte den. Jag betalade för den. Jag lånar den till dig. Är inte jag bäst?"
"2. Jag kommer alltid att känna till lösenordet."
 
"– Medan vi ser dem som ett sätt att bli mindre sociala så ser de unga den som ett sätt att bli sociala. Och jag är inte säker på att vi kan överbrygga den generationsskillnaden."

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Blogg:



Trackback