Storkorshamn

11:43:32 2013-07-15 Allmänt 0 Kommentar/er
I fredags körde jag tillbaka till Vasa och då åkte S och jag till Röda Korset loppis för att se om dom hade nå tv-bord - nej. Sedan vidare till Jysk, Sotka och Asko. Vi hittade ett par stycken vid Jysk, men vi tänkte att vi skulle testa lyckan vid Asko. Jajamensan, efter många om och men så beslutade vi oss för ett utställningsbord, som var det sista dom hade. Det var på rea och sedan några euro billigare då det var utställnings.
 
På kvällen blev det utgång med S och S efter att Sääsi hade varit chaufför till skumparty vid Åminne. Först lite förkrök och sedan vidare till stan där första stoppet var O'Malleys där Fredrik Furu uppträdde. Då småtimmarna närmarde sig så drog Sääsi och jag till Ollis for old times sake. Där träffade vi på Sassa och många andra bekanta. Det blev en lyckad kväll som slutade med en skrattfylld taxiresa tillbaka!
 
Det blev tidig väckning på lördagsmorgonen då jag skulle köra från Sääsis till Bigsis', i och med att jag skulle joina Bigsis' till frissan då hon skulle fixa en håruppsättning till fotograferingen som ägde rum senare på dagen.
 
Vi hann bara hem så var det några timmar tills jag skulle återigen till Sääsis för då skulle vi till Korsnäs på kvällen. Dom hade dans vid Storkorshamn, vilket dom inte har haft på sju år så vi slog till och rörde oss söderut mot kvällen.
 
Det blev tre stopp, för-förfest vid J då han hade en cykel att låna, sen cyklade vi iväg till ett 30 års kalas som vi crashade. Vi blev bjudna på gottgott samt underhållning av en sju åring. Shit va vi skrattade, hon hade verkligen ett gott ordförråd! Kring elva tiden så hade vi anlänt till Storkorshamn där det var helt lagom mycket folk och fin stämning, flera bekanta ansikten samt även nya bekantskaper. Innan vi kom tillbaka så tog vi ett oväntat stopp vid "30 års kalaset" och det var lite oturligt för det visade sig att ösregnet kom när vi skulle börja cykla iväg. Genomvåta kom vi tillbaka innan det blev natten!

Tack än en gång för en riktigt lyckad kväll, och helg!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Blogg:



Trackback