Day 8 - D-day

13:48:00 2013-06-24 Rhodos 2013 0 Kommentar/er
Godmorgon arton timmar! Vi steg upp lite före åtta igår och hade bestämt att vi bara skulle klä på oss och valsa ner till frukosten - och sen göra oss i ordning, tills bussen skulle hämta upp oss 09:30.

Om jag inte hade sms:at till Tjäreborg om deras miss med busstider i Tjäreborg-mappen vid hotellet så skulle vi inte ha suttit på 09:30-bussen. Dom brukar alltid lägga upp, cirka två dagar före hemresan, en tid då bussen kommer och hämtar upp en till flygplatsen. - Men nehej, inte detta år! Och när man väl skickar och frågar på svenska så får man svar på finska. Kunde dom inte ha svarat på engelska eller nått i såna fall (!?) Grr...
Åtminstone kom vi oss till flygplatsen och fick stå där och köa en stund till check-in då både Helsingfors och Borlänge/Falun hade samma köer. Suck.

Jag kopplade av i massagestolen efter security control och innan fyra timmars sittande några kilometer uppe i luften. Väl då vi landade så hade vi då sex timmar dötid på Hesingfors flygplats. Vi fick runt med vårt bagage från Terminal 1 till Terminal 2 ett par gånger, bänkade oss några gånger och underhöll oss med Awkward.

Vi försökte också boka om oss till ett tidigare flyg som gick 20:50 till Vasa, men så bra tyckte inte den finska bitterfittan att vi skulle få ha det. Så då gick vi ner till service floor och försökte finna det där enda matstället på check-in sidan, en pizzeria. Uuuh, min mage var i uppror både före vi åt och efter.
Tiden gick förvånansvärt fort ändå, så mitt i allt så var klockan 22:00 och vi fick checka in och komma över till "the other side". Förstås var ju inget öppet och när vi gick i tax free och jag skulle köpa salta pingviner så fick jag inte! Om jag uppfattade den finska kärringen rätt så fick jag inte göra något köp för att den där tax freen var bara för utrikesflyg... Alltså hur dumt är inte de?! Och så sa hon att jag skulle gå till den andra... Hmm, jovisst, den som var stängd alltså...

Efteråt satt vi och chillade vid cafeterian. Jag bloggade och Johannes tumblade. Klockan närmade sig 23:35 och vi fick boarda flyget som avgick lite över tolvslaget. Vi var framme i Vasa ganska exakt klockan ett och då var det bara att styra kosan hemåt.

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Blogg:



Trackback