Förlorad och funnen tid

21:50:00 2013-06-29 Allmänt 0 Kommentar/er
Jag drog ju som sagt till Vasa i torsdags och var hos Bigsis' en stund innan jag körde till Sund-residence på plättar. Oj guu' va de va skönt att återse Sweet Sääsi efter att vi inte sett varandra på en och en halv vecka. De e alldeles för länge! Vi skrattade som aldrig förr vid köksbordet, så en och annan glädjetår föll, hoho.

Mot kvällskvisten så åkte vi till skären once again - obliga tors-fre Skäriräkäkännis with S 'n' S. Där körde vi vårt race och fredagen kom fortare än tänkt, men vårt roliga slutade inte där!

Fredagen tillbringade jag på Bigsis' soffa och tog det lugnt. Kvällen kom igen och jag körde till Sääsis för hon skulle fräscha upp rufset på mitt huvud. Vi tyckte att kvällen va ung och vi var tvungna att hitta på något - varför inte göra ett Ollis-besök efter en tids paus! Lite qualitytime hos Bigsis' med mycket skratt samt lek med Saikkis. Han fick många kompisar!

Husbandet på Ollis, en massa okända ansikten och där var vi, originalen, som Sääsi så fint uttryckte det! Bröderna Myllymäki hängde med på ett hörn också och mot slutet så fann vi några bekanta ansikten och kvällen blev riktigt bra!
 


Idag så var det tidig väckning, fast det var utekväll igår.
Sääsi skulle va funktionär på Streetrace i K-näs så hon satt på med M och mig dit. Dagen har spenderats där och väntat ut motorcyklar, bilar och tricks av Dabba. Om jag ska vara helt ärlig, så var det lite dåligt upplagt tidsmässigt. Dom var två timmar försenade med "programmet" och långa intervaller mellan fordonen, men sex timmar var saldot och vi stod oss igenom det!

Vi åkte tillbaka till stan vid fem tiden och jag hann bara hämta bilen från Bigsis' så var jag vid Sääsis igen. Jag ställde upp och skjutsade henne till K-näs på Pubkväll. Jag hade väldigt gärna stannat, om jag inte hade varit fastbesluten om att åka hem och hämta mera grejer till nästa veckas boende i Vasa + lite småslö efter gårdagens krogbesök.

What happens next... Ta de lugnt och sen chaffis till behövande...? Jag skulle väldigt gärna åka tillbaka till Vasa redan ikväll, tycker att jag har gjort mitt här nu i norr.

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Blogg:



Trackback