Första sommarlovsveckan

23:52:00 2013-06-02 Allmänt 0 Kommentar/er
Jeez, händelserik vecka; första riktiga sommarlovsveckan. Jag har varit "hemma" i princip två dagar och resten av tiden har jag spenderat i Vasa.
 
I onsdags åkte jag hem en sväng och då blev det lite sol, biltvätt, att packa upp grejer. Mot kvällskvisten så drog jag till Johannes på kaffe och så tog vi itu med hans garderob och rensade bort x antal klädesplagg.
 
Tidig väckning på torsdagsmorgonen då Johannes och jag skulle dra till Jeppis och checka läget. Några snabba ärenden innan vi lunchade på Subway och köpte något gott vid Fredrikas. Efteråt skulle han tillbaka till skolan och då stannade jag en stund vid torget då deras klass var där och skulle "köpa glass" eller nått gott.
 
Torsdagen fortsatte med att jag körde tillbaka till Vasa för att hämta loppisgrejer och efteråt blev det stadsrunda med Sääsi. Snabbkaffe hos Sääsi på kvällen blev det igen, innan jag drog till M och kollade film.
 
Fredagen var sova-ganska-länge-dagen. När jag vaknade så förflyttade jag mig från sängen till soffan och tittade på Desperate Housewives någon timme innan jag for in till stan och hämtade loppispengar, åkte och handlade studentrosor och styrde kosan mot "Båskan". Sääsi gjorde min dröm verklig - (Jag drömde för någon vecka sen att jag hade färgat luggen blond) - och fixade blonda slingor åt mej samt klippte till rufset.
Kvällen fortskred med att vi åkte till ABC och handlade och senare började på med vårt Pirates of the Caribbean-marathon. Vi kom genom två stycken och då klockan var cirka halv fyra tog jag mitt pick och pack och körde hemåt.
 
Med några timmarssömn natten till lördagen så steg jag upp lite före åtta på morgonen, i och med att jag hade en studentdimisson att anlända till klockan nio. Jag och Johannes hann precis och den var helt bra, men dom där eviga talen är inget som sätts på topp fem-listan. Väl hemma igen så hade mina EFÖ-bilder från ifolor anlänt så jag började att scrappa ihop dem i ett album. Minnen minnen.
 
Kvällen till ära så var jag chaufför för några vänner till Jeppis, och strax då jobbet var avklarat så tog jag riktningen mot Södra Vallgrund...

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Blogg:



Trackback