Vasa-Umeå Weekend

22:56:35 2013-10-13 Allmänt 0 Kommentar/er
En lyckad helg som började planeras i måndags, då Sääsi nämnde att de möjligen skulle kryssa till Umeå. Spontaniteten i de var att jag inte visste om det skulle bli av, så jag bokade först biljetten under natten till fredagen. Jag stack till Vasa på fredagkväll och där jag sov så bakades det kantarell & bacon paj och tittade på serier.
 
Igår blev det tidig väckning klockan sex och båten avgick klockan nio. Vi, Sandra, Jenny, Terese och jag, tillbringade den fem timmar långa resan i caféterian med mat, kortspel, räkmacka och massor med skratt. Vi anlände till Umeå vid 12-tiden och mellan 13 och 17 gick vi runt på stan i olika affärer. Efter en lyckad shoppingdag i Umeå så åkte vi tillbaka till terminalen och från klockan sex så satt vi uppe i baren och "lyssnade" på jazz, spelade kort och hade det allmänt trevligt - vi var väldigt sega allihopa!
 
Kvällen slutade inte för Sandras och min del, då vi kom tillbaka till fastlandet runt 23-tiden. Vi tog en sväng till Ollis och tittade på folket och fann några bekanta ansikten och chitchattade runt, innan det var dags att avrunda den intensiva dagen.
 
Söndagen har gått åt till att ligga på soffan i Apt H. och titta på serier, film och bli serverad en god champinjonomelett med stänk av konjak. Innan jag skulle åka norrut så blev det en sväng via systerysters och åt god pasta och titta lite tv.
 
Tack till Apt H. värden och tjejerna för en otroligt trevlig och spännande helg! 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Blogg:



Trackback