Grillfest á la Max

21:15:00 2014-08-01 Allmänt 0 Kommentar/er
Jag drog till Max vid tre tiden förra lördagen. Ingen annan förutom fyra killar och jag hade anlänt. Dom var så duktiga när jag anlände: alla stod i köket och kockade. Fixade salladen, tvättade potatisen, och Max grillade och vi andra satt och hängde på balkongen efteråt.

När folket började anlända så bar vi ner bord och stolar ut på innergården och satt där och hade det allmänt gemytligt. Skrattade och snackade. Två tredje delar var söderlänningar och vi hade fina diskussioner om dialekter. Jag kan också nämna att maten var super!

Alla hade anlänt och nästan ätit klart. Max fina granntant var så snäll och fotograferade. Hon erbjöd oss också att låna hennes utomhusbord när vi höll på bar ner Max bord, men vi hade då redan burit ner det mesta.
What to say. Jennifer och jag i ett nötskal. Vi hade inte alls varmt, nejdå…

Erik (längst till höger) tipsade oss hur man ska få den roligaste bilden. Han demonstrerade och vi knäppte parbilder, och sen tog vi den här på oss fyra. - Man ska skaka och va riktigt lös i ansiktet och sen ska fotografen spreja på. = Resultatet ser ni här.
Dagen till ära då Jeppis Pride hade ägt rum i centrum. Jag lackade naglarna i regnbågens-pride-färger. Dock fick jag den tanken först efter paraden, men bättre sent än aldrig. När jag väl kom hem och skulle fixa inför inflyttningsfesten så märktes det att vi hade suttit ute, illröd om axlarna och fina ränder av toppens axelband.
 
Fotona är lånade av Max.

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Blogg:



Trackback