Inflyttningsfest vol.1

20:56:00 2014-08-02 Allmänt 0 Kommentar/er
Klockan 20 förra lördagen började lägenheten fyllas och efter det så eskalerade mängden och folk droppade in en efter en. Jag fick sitta med telefonen i högsta hugg så folk kunde få tag i mej och få portkoden till ytterdörren. Dessutom fick jag hoppas på att linjen inte skulle krascha då det ändå var Jeppisdagarna och lördag.

Klockan 21:30 var vi som mest på de rymliga 32kvm - 20-25 personer, och i medeltal så vistades det 16 personer där. De assietter som blev av så användes som solfjädrar för de flesta av oss höll på svettas ihjäl. Det är minuset med lägenheten då det blir så otroligt varrmt på en gång. Till nästa sommar ska jag införskaffa en takfläkt, nu har jag bara en bordsfläkt.
Folket bjöds på Chardonnay-bål, skink- och champinjonspaj samt Tex Mex pirog, som min kära mor hade slängt ihop. Jag skulle egentligen hjälpa till med det, men när jag väl kom till föräldrarnas så hade hon tjuvstartat och det var tillräckligt den mängden hon gjorde. Så det var bara att tacka och bocka. Folket var i alla fall positivt inställda till det goda som jag bjöd på. Tackar för det!
 
Jag måste medge att det blev en superkväll! Jag ville va med i så många diskussioner på samma gång och försökte mingla så gott jag kunde. Dom sista inbjudna kom den sista halvtimmen vi höll på.
 
Efteråt begav vi oss på mellanfest och sen strosade vi runt i Skolparken, hamnade på ytterligare en mellanfest och sen blev det Black Sheep. Sist men inte minst en runda i Skolparken med Robban och Christopher och ännu en efterfest. Jag fick grabbarna R och C till mitt och vi fixade pommes frites och spelade lite Tekken på Xbox till halv sju på morgonen.
 
Det mest häpnandsväckande under kvällen var då vi kom till lägenheten på morgonen. En kille ligger i soffan, och det visade sig vara Sam som jag hade lovat ut soffan till. Där låg han och vi undrade hur fan han hade sluppit in.. - Jo vet ni, tydligen kan man komma in genom fönstret om man är tillräckligt skicklig.
 

 
För dom som missade vol.1 så kommer det en follow-up i oktober. VOL.2! Det är för att många vänner nu jobbar, dom hade annat för sig under Jeppisdagarna eller för att dom va i södra Finland. So that's why I'm having another housewarming-party!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Blogg:



Trackback