Poppis på Loppis

21:07:56 2014-07-01 Chihuahua Cicero 0 Kommentar/er
Det nalkades loppisrace på Källbacken i Nykarleby i söndags. Mamma, Cicero och jag gjorde en liten visit dit vid 12-tiden då det började. Cicero var inte redo för att gå i kopplet bland det lilla folkvimlet på gårdarna så han fick befinna sig i famnen och titta runt sig. När folk började komma fram och uttrycka sig "Aaaw va söt" så var jag tvungen att börja räkna hur många det skulle bli under tiden vi var på racet. Det var ungefär 15st som uppmärksammade, pratade och klappade han. Men det var kanske ett tiotal till som jag hörde att viskade och pekade på honom.
 
Både vi, loppisfolket, och försäljarna hade tur med vädret vid lunchtid, men mot eftermiddagen började det regna. Tur vi var klara med vår lilla rundtur. Mamma och jag fann oss två nya "bord". Ni vet såna där "rullar" som man rullar elkablar eller sådant runt. Innan vi hämtade dom med flakbilen så stack vi till gamla lägenheten och städade upp den.

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Blogg:



Trackback