First week of summer

17:07:31 2014-06-07 Allmänt 0 Kommentar/er
Första veckan av sommaren har gått relativt snabbt. Jag har redan tappat tidsuppfattningen.
 
I söndags blev det en tripp till Vasa och hälsa på Bigsis'. Cicero blev lite less på buren de sista kilometrarna. När vi väl anlände så fick han hälsa på Saiko och sen spenderade vi lite tid inne och sen försökte vi va ute med han i selen, som han absolut inte tycker om.
 
Det blev tidig väckning på tisdag morgon. Jag beslöt mig för att ta en sista morgonkaffe med Steph innan hon skulle åka ner, och jag visste inte riktigt hur tidigt dom skulle åka ner så jag hämtade kaffe och körde dit halv 9 på morgon. Det var lite vl tidigt så Steph och hennes mamma blev väckta lite tidigare än planerat. Men det var trevligt, annars skulle vi inte ha setts på en månad. Cicero fick också en lekkompis tidigt på morgon, Stephs mamma.
 
På eftermiddagen samma dag så mötte jag upp med Jennifer och Jan vid After Eight. En sista kaffe innan Jennifer skulle åka ner till Ekenäs. Cicero va ju tvungen att va med också så gudmor Jennifer fick träffa honom. Mot kvällskvisten så for vi till Gamla Hamn där Jan och Benjamin var, men Jan och jag var där längst och blev uppätna av myggor.
 
Vi trodde det blev en sista träff i tisdags men i onsdags skulle Jennifer låna kameran och jag hade hundvakt så då blev det ytterligare en tripp till Jeppis och skolan. Jag tog itu med "De sju dödssynderna"-fotona till co.utställningen i augusti. Senare for jag och Jennifer på kaffe till After Eight, igen, och satt där några timmar.
 
Igår påbörjade jag mitt juni projekt 1: sänggavel till nya lägenheten som jag flyttar till i månadsskiftet juni-juli. Shit vad skönt de kommer bli att få flytta till Jeppis efter att ha bott i Nykarleby i snart ett år. Jag har ännu ett till projekt på gång som jag ska fixa nu i juni, som också är till nya stället.
 
Ikväll är det högstadieåterträff. Fem år sen vi gick ut högstadiet. Tiden går snabbt. Fotostuderande som man är så blev jag offer för att fota under kvällen.

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Blogg:



Trackback